Jak rychle komunikovat k zákazníkům v době koronaviru

Praktické tipy od Weboo Marketing & Technology

Současná situace a vládní nařízení ztížilo fungování nejednoho podniku. Pokud společnosti nechtějí přes tuto dobu přijít o své zákazníky, musí jim být na blízku s aktuálními informacemi a často také s nestandardními řešeními. Tím, že většina spotřebitelů může informace nalézt pouze na internetu, vzniká akutní potřeba dodat tyto informace včas na správných místech. O praktické tipy jak efektivně komunikovat se zákazníky se s námi podělí Filip Bartoš ze společnosti Weboo Marketing & Technology. 

Pro připravené společnosti se stabilním technologickým zázemím a s dlouhodobě fungujícím systémem nejen marketingové, ale obecné komunikace, tato záležitost není problém.

Pro společnosti, které na komunikaci skrz online prostředí dlouho nekladli patřičnou pozornost, však nyní jako bumerang přilétá jistá tíha svázaných rukou.

Rádi nastíníme ty nejrychlejší, nejefektivnější a nejméně nákladné způsoby, které bychom za marketingovou agenturu Weboo doporučili a které sami v současné době pro své partnery realizujeme.

 

  • Řešení aktuálních informací na webových stránkách

Změny provozu, otevírací doby, způsobu osobního odběru či zasílání produktů je nejvhodnější řešit okamžitým oznámením ihned při prvních sekundách návštěvy webové prezentace. Buď formou nového banneru či vyskakovacím pop-up oknem. Vždy záleží na současné formě firemní prezentace.

Zákazníci budou tyto informace hledat právě zde. Eventuálně doporučujeme prohlédnout profil firmy na nejznámějších katalozích Google Moje Firma a Firmy.cz

 

  • Nejrychlejší sdělení skrze sociální sítě

Pokud jste nikdy neviděli smysl ve vedení firemních profilů na sociálních sítích, tak věřte, že přesně pro tyto ojedinělé situace je výhodné profil mít. Za pár sekund výše zmíněné změny odkomunikujete klidně na denní bázi. Výhodou je přímé propojení s platformou Messenger, kdy můžete rovnou odpovídat zákazníkům na dotazy.

 

  • Komunikace skrze newsletter systémy

Přímé sdělení, komplikovanější informace a neveřejné údaje zejména v B2B sektoru se nejlépe předávají skrze direct mailing / newsletterovou rozesílku.

Připravené firmy, které takto komunikují s partnery a zákazníky pravidelně, vědí, co dělat.

Jednotlivá sdělení lze rozdělit dle skupin kontaktů a poslat tak přesný druh informací, které potřebujete.

Náklady na tuto komunikační platformu jsou zanedbatelné. Existuje spousta free to use systémů,

Např. Mailchimp či Smartemailing, které rozesílku zajistí během chvíle.

 

  • Publikujte online

V případě, že nemůžete poskytovat své know-how či jiné ne-materiální služby osobně, začněte publikovat. Ať už na svém webovém systému nebo skrze sociální sítě.

Situaci perfektně zachytila advokátní kancelář Samak, která zveřejňuje v samostatné sekci veškeré praktické informace nejen z pracovněprávní agendy.

 

  • Odborné konzultace / semináře skrze online nástroje

Je pro vaše podnikání (zejména v sektoru konzultací) stěžejní osobní interview?

S využitím nástrojů Google Suite, Microsoft Teams či jiných bezplatných alternativ se spojíte se svými zákazníky i ve vyšším počtu a můžete tak realizovat například školení, které je nyní na určitém místě nerealizovatelné.

 

  • Mobilní aplikace a notifikace

Máte vybudovanou značku s vlastní mobilní aplikací? Tak jistě víte, že stačí informovat uživatele skrze notifikace přímo do jejich mobilu.

Malé podniky, jakými jsou restaurace a kavárny se však musí být s nemožností osobního kontaktu. Sympatické řešení je mobilní aplikace pro objednávku take-away či jako dovoz přímo domů.

 

  • Využijte situace pro sezonní kampaň

Má vaše podnikání řešení k akutní situaci? Využijte jí na maximum. Rychle realizovatelným řešením je online mediální kampaň na sociálních sítích, kde nyní uživatelé tráví daleko více času než při standardním režimu.

Příkladem může být výroba roušek, ochranných pomůcek (zejména s využitím plexiskla) či zásoba jídel pro záchranáře a složky IZS.

 

Za společnost Weboo Marketing & Technology se zavazujeme, že jsme ochotni pomoci s jakoukoliv problematikou v online komunikaci.

Naše pracovní kapacity díky využití online nástrojů a vlastního ERP nejsou nijak omezeny.

Dokážeme najít jakoukoliv formu spojení skrze technologie.

 

Autor článku:

Bc. Filip Bartoš,

Obchodní ředitel

https://weboo.eu

https://filipbartos.cz

 

 

About the author